דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לפתוח את הקופסא השחורה - התאמות אשראי 

מאת    [ 28/11/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1367 פעמים ]

מנהלי כספים רבים עדיין מסתכלים על פעילות האשראי כקופסא שחורה. קופסא שמצד אחד נכנסים אליה מאות ואלפי חיובי אשראי המתבצעים בנקודות המכירה, ומצד שני מגיעים תקבולים מחברות האשראי. כל מה שקורה באמצע דורש ניתוח של הנתונים. 

מה קורה בקופסא השחורה? כאשר מתבצע חיוב אשראי בנקודת מכירה, באינטרנט או בכל אמצעי אחר, מתבצע שידור של פרטי העסקה למערכת שב"א משם העסקאות מפוזרות לחברת האשראי המתאימה והיא כבר מבצעת עיבוד של העסקה ודואגת להעברת הכספים מהמשלם לחברה. מאחר ומדובר בתהליך אלקטרוני, יכול להתרחש מגוון של בעיות, החל מבעיה נקודתית במערכת התקשורת ממש בעת השידור – אז העסקה משודרת אך לא מגיעה כראוי לשבא, ועד לבעיה בעדכון ידני שמבוצע אצל אחד הגורמים.

בנוסף, אצל חברות האשראי מתקבלות הכחשות עסקה שעל העסק לבדוק ולברר ואשר משפיעות על התקבולים המתקבלים מחברות האשראי. תהליך נוסף המתרחש בקופסא השחורה הוא תשלום העמלות לחברות האשראי המפעילות תוכניות שונות ומועדוני לקוחות בתמחורים שונים, המקשים גם הם על המעקב והבקרה. 

ביצוע התאמות ידני 
ארגונים רבים עדיין מנסים להתמודד עם נושא התאמות האשראי בצורה ידנית. ארגונים מקבלים את פירוט התקבולים מחברות האשראי בקבצים עמוסי פרטים המפרטים את כל העסקאות, ומנהל החשבונות נדרש לבצע השוואה בין כל העסקאות שהתקבלו לבין כל התקבולים. הדבר דורש משאבים רבים הבאים לידי ביטוי בעשרות שעות של עבודה סזיפית מצד מנהל החשבונות (עבור ארגון בינוני). הדבר גם פותח את התהליך לטעויות אנוש, ועיכוב בטיפול בבעיות המתעוררות – עד כדי החמצת תקבולים.

פתרון התאמות אוטומטי

פתרון התאמות אוטומטי מאפשר לארגונים בראש ובראשונה לחסוך את העבודה הידנית, ולהפנות את המשאב האנושי היקר לעבודה התורמת יותר לארגון. אך מעבר לכך, הפתרון גם מאפשר לקבל התראה מיידית על חריגות ובעיות, ומאפשר לטפל בהם בזמן קצר. בנוסף, מנהלי כספים ובעלי עסקים יכולים לצפות בכל רגע נתון בתזרים האשראי העתידי הנובע מתשלומים דחויים, ולקבל תמונת מצב אמיתית. ארגונים המנהלים מועדוני לקוחות באמצעות כרטיסי אשראי יכולים גם לבחון בקלות את ההכנסות מול העלויות של הפעילות.


ישנם פתרונות התאמות אשראי הפועלים בצורה מקוונת באינטרנט, והם מתאימים יותר לארגונים קטנים ובינוניים, וישנם פתרונות המשולבים במערכת הנהלת החשבונות. 


בארגונים רבים פעילות האשראי נחשבת לקופסא שחורה. בחלק מהארגונים משקיעים משאבים רבים כדי לאסוף את הנתונים ולבצע התאמה בין העסקאות שבוצעו לבין התקבולים. פתרון התאמות אשראי אוטומטי מספק רמה חדשה של שקיפות לתוך פעילות האשראי. מנהלים בארגונים מקבלים תמונת מצב רציפה אודות מאפיינים שונים של הפעילות וזוכים לשליטה מחודשת בתזרים – מצד ההוצאות ומצד ההכנסות.

 

חברת פלאקארד מפתחת פתרונות סליקת וניהול אשראי הכוללים סליקה לאתרי אינטרנט, סליקה באייפון, התאמות אשראי ועוד.


www.pelecard.co.il
טלפון: 08-9467540




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב